18.července bývá obvykle odjeto několik závodů, letos ale je vše jinak, a tak v tento letní termín stály na startu všichni jezdci poprvé v sezóně.
Z různých důvodů, ať už zdravotních,technických nebo rodinných se do kategorie FT Classics přihlásil nízký počet jezdců a tak tato třída pro úvodní závod nebyla vypsána a její jezdci mohli startovat pouze ve třídě FT1.
Na start se tím pádem postavilo 13 jezdců ve třídě FT1 a 8 v přeboru Veteránů.
Největší favorit na startu FT1 byl obhájce titulu Rakušan Manuel Hagleitner na KTM. Svoji pozici obstál na jedničku když všechny svoje jízdy vyhrál. Nebylo to ale zas až tak jednoznačné jak by se z plného bodového konta mohlo zdát. Na paty mu statečně šlapal mladičký Jiří „Baki“ Kraus na Hondě který šel do finále se dvěma druhými místy a jednou vyhranou rozjížďkou.
Do soubojů o první místo se chvílemi zapojoval i druhý z Rakušanů, Klaus Mayr.
Skvělé souboje po celý den předvádělo svítivě žluté duo Kamil Peuker a nováček Petr Čemus a do finále vstupovali ze 4. a 5. místa, za nimi byl další nováček Ervín Krajčovič startující na Hondě vyrobené dříve než se sám narodil, určené pro třídu FT Classics. V základních jízdách obsadil sedmé místo ostřílený Václav Gehart a za nim byl další nováček, Tomáš „Komár“ Kolařík. Další v pořadí byl navrátilec na ovály Michal Špaček na dvoutaktní Yamaze, za kterým byl Tomáš Horuta.
Ve finále na 10 kol se celkem rychle utrhla první trojka v pořadí Hagleitner – Kraus – Mayr. Za nimi probíhal souboj mezi týmovými parťáky Čemusem a Peukrem, kdy ještě v nájezdu do posledního kola se toto pořadí změnilo a nakonec dojel do cíle jako čtvrtý Kamil Peuker.Jako pátý tedy dojel Petr Čemus a stal se tak nejlepším mezi nováčky. Za touto dvojici dojel Ervín Krajčovič pronásledovaný Jakubem Matějíčkem který měl po celý den technické potíže a do finále šel až z 11.místa.
další souboj probíhal mezi Václavem Gehartem a Michalem Špačkem, do poslední chvíle nebylo jasný kdo projede cílem jako osmý, nakonec to byla ale Honda Václava Geharta. Body za desáté až dvanácté místo se rozdaly hned v prvních kolech kdy na desítce dojel Tomáš Kolařík před Tomášem Horutou a Jakubem Těžkým.
Všichni nováčci ukázali že do budoucna bude na co koukat!
1. Manuel Hagleitner / KTM
2. Jiří Kraus / Honda
3. Klaus Mayr / Honda
4. Kamil Peuker / KTM
5. Petr Čemus / Suzuki
6. Ervín Krajčovič / Honda
7. Jakub Matějíček / Kawasaki
8. Václav Gehart / Honda
9. Michal Špaček / Yamaha
10. Tomáš Kolařík / Honda
11. Tomáš Horuta / Honda
12. Jakub Těžký / Yamaha
13. Marek Zvědělík / Yamaha
Přebor Veteránů
Kilometr dlouhá dráha je pro veteránské stroje extrémně náročná, to ale neznamená že by jezdci tyto mnohdy 60 let staré stroje nějak šetřili! Vyrovnanost této třídy dokazuje to že nikdo z jezdců nevyhrál v základní sérii víc než jednu rozjížďku. Při rovnosti bodů vyhrál základní sérii na vyšší počet lepších umístění Jaroslav Franců před Jiřím Slezákem starším. jako třetí šel na start finále navrátilec Roman Marek který si na nějakou dobu odskočil ke speedway. Pouze o bod méně měl další navrátilec a to mladší Jirka Slezák.
Ve finále které zde veteráni jezdí na 4 kola bylo na co koukat od začátku do konce! první čtyřka jela bok po boku první tři kola kdy získal lehký náskok Jaroslav Franců. Za ním se ale odehrával krásný souboj o pódium. Na to se na konec po průjezdu cílem těsně nevešel Roman Marek.
1. Jaroslav Franců / Jawa
2. Jiří Slezák ml / Čz
3. Jiří Slezák st / Čz
4. Roman Marek / Čz
5. Jiří Matějíček / Čz
6. Pavel Vojtěchovič / Čz
7. Karel Marek / Čz
8. Petr Jurek / Jawa